C++ Heaven

↑ Grab this Headline Animator

Pengalaman Tentang Antivirus






Zaman sekarang nih macam-maca virus dah keluar. Antaranya brontok, Trojan, Thanatos, backdor, dan macam lagi. Berdasarkan pengalaman saya menggunakan antivirus, saya terjumpa 2 jenis antirus yang bagus untuk dipasangkan di komputer anda sebagai security daripada serangan virus. Dua antivirus itu ialah Antivirus Avira dan GeekZ.

Mengapa saya pakai dua antivirus tersebut?
Mengapa pakai antivirus Avira
Ini adalah disebabkan antivirus avira percuma dan kadar serangan virus ke komputer kita adalah sangat sedikit.
Avira Antivir

Mengapa pakai Antivirus GeekZ?
Saya pakai antivirus ini disebabkan masa untuk scan system amat singkat. Bukan hanya pada system tapi pada seluruh Hard Disk. Bukan itu sahaja, Antivirus ini juga boleh mematikan autorun. Sebagai contoh, virus Autorun.inf yang biasa ada pada thumbdrive tidak dapat didetect oleh antirus lain kecuali antivirus ini dan avira. Kalau ada detect pon x boleh didelete. Geekz Juga boleh mematikan semua sistem dengan reset registry dan mematikan semua proses.
Geekz Antivirus

Mengapa pakai dua antivirus sekaligus?
Ini adalah disebabkan antivirus GeekZ kadang kala tidak dapat detect Brontok. Disebabkan itu saya memakai 2 antivirus tersebut. Ini kerana apabila antivirus GeekZ scan System, Avira akan detect virus tersebut dan memaparkan virus tersebut untuk didelete atau dibiarkan sahaja.

0 Response to "Pengalaman Tentang Antivirus"

Post a Comment