C++ Heaven

↑ Grab this Headline Animator

Google OS(Chromium OS)

Dalam bulan julai, google telah memberi pengumuma tentang kerja mereka mengenai Google Chrome OS, 1 OS untuk penguna yang menghabiskan masa mereka di laman-laman web.

Hari ini, google ingin mengeluarkan OS yang berunsur open-source yang dikenali sebaai Chromium OS. Mereka telah berkerja keras untuk menghasilkan OS ini setahun lebih awal daripada Google Chrome OS yang telahpon digunakan oleh penguna. Dengan pengunaan OS ini dengan google chrome browser, diharap pengembangan akan menjadi didalam pembukaan daripada titik ini. Ini bermakna code adalah percuma, pengeksessan kepada semua orang dan terbuka kepada "contributions". Projek Chromium OS ini termasuk data base google yang sedia ada, pengguna akan akan berhadapan dengan percubaan dan sedikit kemahiran mendesign tahap pertengahan untuk menuju ke arah pengembangan. Ini adalah kehiran sketch tahap pertengahan dan google akan mulakan penggunaan ini pada tahun hadapan.

Google : "Kami ingin mengambil kesempatan ini untuk menerangkan kenapa kami begitu bersemangat dengan projek ini dan bagaimana ianya akan mendaji "fundamentally" perubahan dalam model perkomputeran".

Pertama, ini semua berkaitan denan web. Semua aplikasi merupaka aplikasi web. Seluruh pengalaman akan mengambil tempat mereka doantara browser dan disana tiada aplikasi desktop. Ini bermakna pengguna tidak perlu menginstall, mengurus atau mengupdate setiap program.

Kedua, kerana semua aplikasi adalah live dengagn browser, disitu ada kelebihan untuk keselamatan. Tidak seperti OS yang lain, Chrime OS tidak mempercayai aplikasi yang anda execute. Setiap aplikasi mengandungi "Sandbox" Keselamatan untuk menyukarkan malware dan virus untuk menjangkiti komputer anda.

Chorome OS menpercayai dirinya sediri. Setiap kali anda merestart komputer anda, OS akan mengenalpasti setiap coding pada dirinya. Jika anda punya sistem telah dicompromised, ia telah dicipta untuk membaik pulih dirinya dengan mereboot. Semasa tiada komputer yang boleh dicipta dengan sistem yang 100% selamt, google mula mencipta hidup sedikit sukar (dan kurang kelebihan) kepada penjenayah IT. Jika anda diancam securiti, maca Chrome OS Security Overc\view ataupon lihat video Tersebut.



Kebanyakan, google obsessed terhadap kepantasan. Google bercakap tentang setiap ketidak perluan proses, dengan mengoptimize kebanyakan proses dan menjalankan setiap kebolehan yang ada. Ini bermaknaanda boleh pergi memasang komputer untuk mengakses web dalam beberapa saat. Google menspecifikkan sebahagian komponen hardware untuk mencipta pengalaman yang pantas untuk Google Chrome OS.

Terlalu banyak kerja untuk dilakulan, dan google terlalu excited untuk berkerja untuk Linux comuniti. google berharap kelebihan seperti GNU, iaitu Linux Kernel, Moblin, Ubuntu, WebKit, dan banyak lai. Google akan mengembangkan codenya dan berjuang seiringan dengan lain-lain pengeluaran open source.




0 Response to "Google OS(Chromium OS)"

Post a Comment